** شانلی سهندیم

منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
با سلام در این وبلاگ سعی می کنم در خصوص مسائل بانکی و همچنین اشعار شاعر نامی آذربایجان " شهریار " مطالبی را ارائه نمایم . امیدوارم مورد پسند دوستان قرار بگیره .
آرشيو
بهمن 1393
شهريور 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
نويسندگان
جلیل
کد هاي جاوا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 146790
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


22 بهمن  <-PostCategory-> 

حضور پرشور کارکنان موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر در راهپيمايي‌ سراسري 22 بهمن

مدیران و کارکنان موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر در مراسم راهپیمایی سراسری روز 22 بهمن 1390حضوری پر شور داشتند.

به گزارش روابط عمومی موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر،کارکنان اداری و پرسنل شعب موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیّر در حوزه‌های آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی ،کردستان و اردبیل با حضور حماسي خود در راهپيمايي روز 22 بهمن سال 1390، ضمن تجديد بيعت با رهبر فرزانه انقلاب بار ديگر با اعلام خشم و نفرت از دشمنان خارجي ايستادگي و مقاومت خود را در دفاع از بنيان‌هاي نظام شكوهمند جمهوري اسلامي در برابر چشم جهانيان نمايان كردند.
بر اساس این گزارش ،مدیران و کارکنان این موسسه در کنار ميليون‌ها تن از هموطنان مسلمان و انقلابي اعم از مرد و زن و پير و جوان در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، با حضور گسترده و باشكوه در راهپيمايي‌ سراسري22 بهمن، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خميني(ره) رهبر كبير انقلاب اسلامي و شهيدان هميشه جاويد وطن، عزم و اراده پولادين خود را در دفاع از نظام جمهوري اسلامي ايران تا رسيدن به سرمنزل مقصود به رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به نمايش گذاشتند.
 کارکنان این موسسه در تبریز همراه با مردم انقلابی، در 22 بهمن یکی از بی‌نظیرترین حضور‌ در صحنه‌ خود را به نمایش گذاشته و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، الله اکبر، هیهات من الذله، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی، ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده، این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده، الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر، خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد همچنین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، بیز اولماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازی‌یوخ و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند نشان دادند که به پیروی از امام و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، هیچ ظلمی را تاب نمی‌آورند و در مقابل آن تا پای جان ایستاده‌اند.
شعارهای راهپیمایان در حمایت از فریاد آزادیخواهی مردم کشورهای اسلامی نیز از دیگر جلوه‌های بارز راهپیماییدیروز بود، راهپیمایان، زندگی در زیر بار دیکتاتوری برخی دولت‌های عربی را برای مردم آزاد و مسلمان این کشورها همراه با خفت و خواری دانسته و حرکت آزادیخواهانه مردم منطقه را برای تحقق جامعه‌ای همراه با حق انتخاب تایید کردند.
مردم تبریز به فتنه‌گران و دشمنان انقلاب اسلامی هشدار دادند، فتنه‌گران و دنیای استکباری باید به خود بیاید و با درک پیام مردم در مقابل خواست واحد ملت بزرگ ایران اسلامی، سر تعظیم فرود آورد، در غیر این صورت در مقابل اراده و خشم مردم ایران قرار می‌گیرند.
دیروز علاوه بر مسیر راهپیمایی، خیابان‌های منتهی به این مسیر در بازار تا میدان نماز (راسته کوچه تبریز) و خیابان‌های شریعتی و فردوسی مملو از جمعیت بود، حلقه اتحاد و پیش‌قراول راهپیمایان را جوانانی از جنس همان جوانان سال 57 تشکیل داده بودند اما این بار از نسل سوم انقلاب، امروز مردم خداجوی تبریز در صفوف به هم فشرده آمده بودند تا بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را با لاله‌هایی در خون خفته انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) اعلام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در این راهپیمایی گفت: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عزت‌مدار عاشورایی، از حقوق خود در مقابل ابرقدرت‌های زورگو دفاع و ایستادگی خواهد کرد و اگر لازم باشد در آینده با دادن خون، این راه را تا آخر ادامه می‌دهد.
وی با بیان اینکه استکبار باید بداند ملت ایران ملتی است سربلند و آزاده که لحظه‌ای هم از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، اظهار داشت: نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت بوده و با وجود وحدت، همدلی و یکپارچگی، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
امام جمعه تبریز، انقلاب اسلامی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز را نوعی شکرگزاری در برابر این نعمت دانست.
وی اظهار داشت: ملت غیور آذربایجان همگام با مردم دیگر نقاط کشور با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن شاکر استقلال، آزادی و حاکمیت جمهوری اسلامی که از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، هستند.
همچنین پایگاه مقاومت پیشگامان ولایت موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر ضمن قدردانی ازحضور پرشکوه و حماسی اقشار مختلف مردم در صحنه های مختلف انقلاب ، از همکاران این موسسه که در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضوری پرشور و چشمگیر داشتند تقدیر و قدردانی کرد.

 


+ نوشته شده در یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,ساعت 10:40 بعد از ظهر توسط جلیل |
تراکتورسازی مشکل مالی ندارد  <-PostCategory-> 

عضو هیئت مدیره تراکتورسازی تبریز:با حمایت موسسه جوانان خیّر تراکتورسازی مشکل مالی ندارد

عضو هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی تبریز گفت: این تیم مشکل مالی ندارد و اخیرا نیز 30 درصد سهام این تیم در راستای تسویه بدهی این تیم، به موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر، علی‌اکبر پورجمشیدیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز حمایت تمام عیار از تیم تراکتورسازی را مورد تاکید قرار داد.
پورجمشیدیان با بیان اینکه تیم فوتبال تراکتورسازی برخلاف برخی تبلیغات در مسیر رشد و تعالی قرار دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این راستا صورت گرفته و در حال حاضر بهترین مربی آسیا و نیز بهترین کادر فنی را در اختیار داریم.
وی اضافه کرد: در نیم فصل نیز بازیکنان خوبی جذب این تیم شده وبا توجه به کمک های مالی موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر به این باشگاه به موفقیت‌های بیشتر این تیم امیدوار هستیم.
پورجمشیدیان یادآور شد: این حمایت‌ها به توصیه مسئولان ارشد نظام صورت گرفته و رشد چند جانبه در این راستا دنبال می‌شود.
پورجمشیدیان با اشاره به مسائل رخ داده در بازی استقلال و تراکتورسازی اضافه کرد: هر چند رخ دادن برخی اتفاقات ناخواسته در فوتبال اجتناب‌ناپذیر است اما به نظر می‌رسد تیم‌های شهرستانی به نسبت تیم‌های پایتخت مورد اجحاف بیشتری قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است ضعف در مجموعه فوتبال کشور به افکار عمومی نیز تاثیر نامطلوب داشته باشد و برخی تبلیغات منفی تکرار شود.
وی از شکایت مسئولان تیم فوتبال تراکتورسازی حمایت کرد و گفت: در راستای احقاق حق این تیم از هر تلاشی حمایت خواهد شد.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: این تیم مشکل مالی ندارد و اخیرا نیز 30 درصد سهام این تیم به موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر واگذار شده است که جا دارد از زحمات مدیر عامل و هیئت مدیره این موسسه قدردانی شود.


+ نوشته شده در چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,ساعت 7:36 قبل از ظهر توسط جلیل |
طرح ویژه بدون سود و بدون کارمزد  <-PostCategory-> 

طرح ویژه بدون سود و بدون کارمزد موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر

موسسه قرض الحسنه جوانان خيّر با اجراي طرح های ويژه فجر1 و فجر 2 به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه قرض الحسنه جوانان خيّر،این موسسه در راستاي تكريم مشتريان خود و به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر با اجراي طرح ویژه فجر 1 و 2 به مشتریان و همشریان عزیز وام های بدون سود و بدون کارمزد و وام های با 12 قسط بیشتر اعطا می نماید.
بر اساس این گزارش به کسانی که در این طرح ها سپرده گذاری نمایند وام های 1 برابر و 75 درصد موجودی اهدا خواهد شد.
به هموطنانی که در طرح فجر1 اقدام به سپرده گذاری نمایندتسهیلات بدون سود و کارمزد در قالب وام های 75 درصد موجودی اعطا می گردد.
همچنین بر اساس طرح فجر2 همشهریان عزیز می توانند از افزایش 12
  قسط به تعداد اقساط وام های یک برابر موجودی موسسه بهره مند شوند .
 این طرح به منظور بهره‌مندی عموم مردم عزیز منطقه از منافع این موسسه،‌ در نظر گرفته شده است.
مهلت بهره‌مندی همشهریان از این طرح
  12 الی 22بهمن ماه سال جاری اعلام شده است.
زمان اجرای طرح: 12 الی 22 بهمن ماه 1390

طرح فجر 1

حداقل مدت انتظار

میزان وام

مدت بازپرداخت

حداکثر کارمزد

4 ماه

75 درصد

20 ماهه

بدون کارمزد

5 ماه

75 درصد

24 ماهه

بدون کارمزد

6 ماه

75 درصد

28 ماهه

بدون کارمزد

7 ماه

75 درصد

32 ماهه

بدون کارمزد

8 ماه

75 درصد

36 ماهه

بدون کارمزد

9 ماه

75 درصد

40 ماهه

بدون کارمزد

10 ماه

75 درصد

44 ماهه

بدون کارمزد

11 ماه

75 درصد

48 ماهه

بدون کارمزد

 


طرح فجر 2

حداقل مدت انتظار

میزان وام

مدت بازپرداخت

حداکثر کارمزد

4 ماه

یک برابر

12 ماهه + 12

4 درصد

5 ماه

یک برابر

16 ماهه + 12

4 درصد

6 ماه

یک برابر

20 ماهه + 12

4 درصد

7 ماه

یک برابر

24 ماهه + 12

4 درصد

8 ماه

یک برابر

28 ماهه + 12

4 درصد

9 ماه

یک برابر

32 ماهه + 12

4 درصد

10 ماه

یک برابر

36 ماهه + 12

4 درصد



نکات قابل توجه:

- افتتاح حساب برای عموم مردم آزاد است.

- این طرح فقط به حساب هایی تعلق می گیرد که در تاریخ فوق اقدام به افتتاح حساب یا تکمیل موجودی نموده و تا موعد سررسید وام هیچ نوع افزایش یا کاهش و عملیات دیگری در حساب خود نداشته و آن را در حساب خود به صورت ثابت نگه دارد.


- در مورد استفاده از طرح فوق هیچ گونه محدودیتی برای افراد وجود ندارد و هر فرد می تواند چندین حساب به نام خود داشته و از امتیاز آن طبق شرایط موسسه استفاده نماید و در صورتی که مجموع وام های یک فرد بیش از سیصد میلیون ریال باشد با فاصله یک ماهه پرداخت خواهد شد.


+ نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 11:41 قبل از ظهر توسط جلیل |
داوران؛ حریفانی سفت و سخت برابر تراکتورسازی!  <-PostCategory-> 

داوران؛ حریفانی سفت و سخت برابر تراکتورسازی!

دیدار تیمهای تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران بیش از آنچه صحنه های زیبای فنی در داخل زمین مسابقه داشته باشد، حاوی حواشی زیادی بود که مهمترین آن مربوط به تصمیمات پر حرف و حدیث محسن ترکی داور این دیدار بود.

 به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از کارشناسان فوتبال کشور بر این عقیده اند که محسن ترکی در دقیقه 41 این دیدار به اشتباه در سوت خود به علامت اعلام خطای پنالتی به سود تیم استقلال دمید و بازیکن این تیم را نیز به اشتباه از زمین مسابقه اخراج کرد و از همان لحظه بود که حواشی این بازی که می توانست به لحاظ فنی بسیار زیباتر باشد، آغاز شد.
تصمیم جنجالی و اشتباه داور در این صحنه سبب شد تا تیم تراکتورسازی با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه داده و در پایان نیز نتواند امتیازی از دیدار خانگی خود برابر استقلال کسب کند.
اما پس از پایان این دیدار که به برتری دو بر صفر تیم استقلال انجامید، ظاهرا مهدی تاج رئیس کمیته داوران طی تماسی با سردار جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، ضمن عذرخواهی از جعفری و همه هواداران این تیم گفته که کمیته داوران محسن ترکی را بابت اشتباه تاثیرگذاری که داشته، محروم خواهد کرد.
اگرچه محرومیت داور دیدار تیمهای تراکتورسازی و استقلال شاید تا حدودی باعث دقت بیشتر سایر داوران در دیدارهای هفته های باقیمانده لیگ برتر شود اما واقعیت امر این است که تیم تراکتورسازی روی این اشتباهات محسن ترکی سه امتیاز مهم را آن هم برابر تیم رقیبش استقلال از دست داد و بدیهی است که حتی محرومیت ترکی نیز نمی تواند این امتیازات را به تیم تراکتورسازی بازگرداند.



ادامه مطلب

+ نوشته شده در سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,ساعت 9:48 قبل از ظهر توسط جلیل |
تراكتور صفر ، محسن تركی 2  <-PostCategory-> 

تراكتور صفر ، محسن تركی 2

از هفته 23 لیگ برتر در حساس ترین دیدار هفته تراكتورسازی میزبان استقلال بود

 این دیدار در استادیوم یادگار امام و با حضور بیش از 70 هزار هوادار برگزار شد بعد از 90 دقیقه تلاش دو تیم و روی اشتباه داوری و دو پنالتی مشكوك با برتری دو بر صفر استقلال خاتمه یافت.
نیمه اول این دیدار
 با حملات استقلال در دقایق ابتدایی آغاز شد ولی رفته رفته تراكتور نبض بازی را در دست گرفت ولی دقیقه 41 نیمه اول روی اشتباه محسن تركی، احسان حاج صفی از بازی اخراج شد و جباری از روی نقطه پنالتی اولین گل تیمش را به ثمر رساند تا این نیمه با تك گل جباری به پایان برسد
نیمه دوم مثل نیمه اول با حملات دقایق ابتدائی استقلال آغاز شد ولی تراكتوری ها علی رغم 10 نفره بودن بازی را در دست گرفتند و حملات پر شماری را روی دروازه حریف تدارك دیدند ولی این حملات نتیجه ای را در بر نداشتند
بدشانسی های تراكتور تمامی نداشت و ابراهیمی مصدوم سومین تعویضی تراكتور می شود و فرزاد آشوبی در دقیقه 79 مصدوم می شود و تراكتور نمی تواند تعویضی انجام دهد و تراكتور 9 نفره بازی را ادامه می دهد
در دقایق تلف شده نیمه اول صادقی و زندی در محوطه جریمه سرنگون می شوند و باز هم یك پنالتی مشوك دیگر و جباری گل دوم را به ثمر می رساند تا این دیدار با نتیجه 2 بر صفر خاتمه یابد
ترکی در این بازی علاوه بر اخراج احسان حاج‌صفی، چهار بازیکن تراکتورسازی را با نام‌های محمد ابراهیمی، فرزاد آشوبی، فرزاد حاتمی و محسن حسینی را با کارت زرد جریمه کرد. خسرو حیدری تنها بازیکن اخطاری استقلال بود.
با این نتیجه استقلال تهران با 46 امتیاز همچنان در صدر جدول قرار گرفته و تراکتورسازی با 42 امتیاز به رده سوم جدول سقوط کرد.
* اسامی بازیکنان تیم استقلال تهران:
سید مهدی رحمتی، ساوئل (از دقیقه 88 الونگ الونگ)، حنیف عمران‌زاده، میثم حسینی، پژمان منتظری، کیانوش رحمتی، خسرو حیدری (از دقیقه 63 اسماعیل شریفات)، علی حمودی، مجتبی جباری، فریدون زندی، آرش برهانی
سرمربی: پرویز مظلومی
* اسامی تیم تراکتور سازی تبریز:
محسن فروزان، امیرحسین صادقی، سید محسن حسینی، میلاد فخرالدلینی (از دقیقه 52 فرزاد آشوبی)،مرتضی اسدی، فلاویو لوپز (از دقیقه 46 مصطفی اکرامی)، سیاوش اکبرپور، توزی رودریگو، محمد ابراهیمی (از دقیقه 59 علی علیزاده)، فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه نویی
سرپرست: حسن آذرنیا


+ نوشته شده در سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,ساعت 9:44 قبل از ظهر توسط جلیل |
حضور مدیرعامل موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر در اردوی تیم تراکتورسازی  <-PostCategory-> 

حضور مدیرعامل موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر در اردوی تیم تراکتورسازی

شب گذشته مهندس رحیم قاسمی مدیر عامل موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر که به تازگی 30 درصد از سهام باشگاه تراکتور سازی را خریداری کرده است، در محل اردوی این تیم در هتل پارس تبریز حضور یافت.

 به گزارش روابط  عمومی موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر،  مهندس قاسمی  پس از حضور در محل هتل ضمن دیدار با اعضای کادر فنی و بازیکنان از نزدیک با آنها آشنا شدند.
حضور وی در محل اردو شوری
  دوچندان در اردو ایجاد کرده و کادر فنی و بازیکنان به گرمی از وی استقبال نمودند.
 اعضای باشگاه از این فرصت استفاده نموده و از مدیرعامل موسسه بخاطر فراهم نمودن شرایط مناسب برای نتیجه گیری تیم و حل مشکل مالی باشگاه قدردانی نموده و شرایط اردو را بسیار عالی توصیف کردند.
 مهندس قاسمی سپس بهمراه اعضای کاروان شام صرف نمود.
مهندس قاسمی در این دیدار خطاب به بازيكنان و كادر فني تيم، گفت: "همه از جايگاه تراکتور در جدول راضي هستند ولي به شما ايمان داریم و با نتایجی که در روزهای اخیر کسب شده ايمانمان به شما مضاعف شد و يقين داریم اگر بخواهيد حتما مي توانيد بزودي صدر جدول را تصاحب كنيد."
قاسمی ادامه داد: "به عنوان یکی از سهامداران باشگاه تمام تلاشم را براي رفع مشكلات شما انجام مي دهم و متقابلا از شما انتظار دارم تمام تلاشتان را براي موفقيت تيم انجام دهيد."
وي ياد آور شد: "بايد قدرشناس مردم و بخصوص هواداران ميليوني باشگاه باشيم و با قهرماني شماست كه دل اين خيل انبوه هواداران شاد مي شود."
مهندس رحیم قاسمی با اشاره به اینکه موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر با توجه به مشکلات مالی باشگاه تراکتورسازی،
  برای کمک به این باشگاه نوعی احساس وظیفه کرد، گفت: وجود مشکلات مالی باشگاه تراکتورسازی برای همه مسئولان ناراحت کننده است و از این رو ما با مشاهده پیگیریهای استاندار و همچنین نمایندگان مجلس و مسئولان باشگاه و از طرفی با دیدن نگرانی هواداران فهیم و پرتعداد تیم تراکتورسازی، احساس وظیفه کردیم که قدم پیش گذاشته و بخشی از مشکلات مالی این باشگاه را برطرف کنیم.
مهندس قاسمی با برشمردن اهداف موسسه جوانان خیّر جهت کمک به باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد: هدف ما از این کار، گره گشایی از مشکلات مالی باشگاه تراکتورسازی است که در این زمان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد ولی این را هم بگویم که حمایت ما مقطعی نیست و ما برنامه ای دائمی داریم و بر این اساس 30 درصد سهام باشگاه را نیز خریداری کرده ایم تا همیشه در کنار تراکتورسازی باشیم.
در پايان اين ضيافت شام، مدیرعامل موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر مبلغ 500 ميليون ريال به عنوان پاداش پيروزي تراكتورسازي مقابل شهرداری رابه مديرعامل باشگاه اهدا كرد.

 


+ نوشته شده در یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:,ساعت 10:6 بعد از ظهر توسط جلیل |
یک شبی مجنون نمازش را شکست  <-PostCategory-> 

 یک شبی مجنون نمازش را شکست
بــی وضــــو در کوچـــه لیلا نشســـت
                                                    
عشق آن شب مست مستش کرده بود
                                                    
فــــارغ از جـــام الــستــش کــــرده بــــود
ســجـده ای زد بـــر لــــب درگــاه او
پــــُر ز لـــیلــا شـــــد دل پـــــر آه او
                                                    
گـــفت یا رب از چه خوارم کرده ای
                                                    
بــــر صلیب عـــشق دارم کرده ای
جـــــام لیلا را به دسـتـم داده ای
وندر این بازی شــکستم داده ای
                                                    
نشتر عشقش به جانم می زنی
                                                    
دردم از لیـلاســـــت آنم می زنی
خسته ام زین عشق، دل خونم نکن
من کـــه مجنونم تو مــــجنونم نــکن
                                                    
مــــرد ایــــن بـــازیــچـه دیگر نیستم
                                                    
این تو و لـــیلای تو... مــــن نیستم
گــــفت ای دیــوانه لــیلایــــــت منم
در رگ پنهان و پـــیــدایـــت منـــــم
                                                    
ســــالها بــــا جــــور لیلا ســـاختی
                                                    
من کنارت بـــــودم و نـــشناخـــتی
عــشق لــــیلا در دلـــت انـــداختم
صد قمــــار عشق یکجا بـــاخـــتم
                                                    
کـــــردمـــت آواره صــــحرا نـــــشد
                                                    
گفتم عاقل می شوی اما نــشد
سوختم در حسرت یک یـا ربــت
غیر لیلا بــــــر نــــیــامد از لــبت
                                                    
روز و شب او را صـــدا کردی ولی
                                                    
دیدم امشب با مـنی گفتم بلی
مطمئن بودم به من سر می زنی
در حــــــریم خانه ام در می زنی
                                                    
حــــال این لیلا که خوارت کرده بود
                                                    
درس عشقش بی قرارت کرده بود
مرد راهش بـــاش تا شاهت کنم
صد چو لیلا کشته در راهت کنم


+ نوشته شده در شنبه 8 بهمن 1390برچسب:,ساعت 11:34 قبل از ظهر توسط جلیل |
بانکداری ایرانی در لباس اروپایی  <-PostCategory-> 

بانکداری ایرانی در لباس اروپایی

بی شک هشتم خردادماه سالجاری برگ زرینی برای کارنامه بانکی کشور بود چرا که به واسطه همت بانک صنعت و معدن نخستین شعبه بانک خارجی تحت عنوان بانک تجاری ایران ـ اروپا درتهران آغاز به کار کرد. راه اندازی چنین بانکی آن هم در شرایطی که ایران همچنان تحت فشارهای غربی بوده ماحصل تلا ش مدیرانی بودکه هیچگاه درمراسم افتتاح آن حضور نیافتند .

بی شک هشتم خردادماه سالجاری برگ زرینی برای کارنامه بانکی کشور بود چرا که به واسطه همت بانک صنعت و معدن نخستین شعبه بانک خارجی تحت عنوان بانک تجاری ایران ـ اروپا درتهران آغاز به کار کرد. راه اندازی چنین بانکی آن هم در شرایطی که ایران همچنان تحت فشارهای غربی بوده ماحصل تلا ش مدیرانی بودکه هیچگاه درمراسم افتتاح آن حضور نیافتند.

بانک تجاری ایران اروپا در حالی پا به عرصه وجود گذاشت که چند ی قبل ازراه اندازی آن طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی وقت از صدور مجوز برای تاسیس ۱۴ بانک خارجی در ایران خبر داد و اعلا م کرد بانک های خارجی بر اساس عقود مبادله ای و عقود مشارکتی و طبق قانون بانکداری اسلا می فعالیت کرده و می توانند هر میزان که ازفعالیت بانکی خود سود کسب کنند آنرا میان سپرده گذارانشان تقسیم کنند.در این میان بانک تجاری ایران اروپا با ربودن گوی سبقت از سایرین سردمدار کسب مقام نخست در این زمینه شد اما تمام افتخارات به تاسیس این بانک ختم شد تا دیگر جایی برای حرف و حدیث باقی گذاشته نشود.

اگر چه تا پیش از این بانک های خارجی همچون charted standard ، Banca Nazional Del Lavore ، ایتالیایی، Banko central hispar ،اسپانیایی و حتی Credit suiss bank سوئیسی درایران و در مناطق آزاد شعبه داشتند اما همگان بر این اعتقاد بودند که راه اندازی این بانک گامی مهم در افزایش رقابت بانکی در ایران است چرا که بنا بر گفته مظاهری یکی از اصول مهم در اصلا ح ساختار اقتصادی کشور ایجاد فضای رقابتی است که امید می رفت با حضور بانک های خارجی و همچنین توسعه بانک های خصوصی این رقابت روزافزون شود اما در عمل چنین نشد و شاید نگرانی برخی تحلیلگران اقتصادی با این رویه بی مورد نبود.

قرار بود بانک تجاری ایران اروپا بانکی اروپایی باشد که تحت مقررات و قوانین نظارتی اروپا فعالیت کند و با افتتاح نخستین شعبه آن در تهران عملیات مربوط به راهبری اعتبارات اسنادی،ضمانت نامه های ارزی وامور مربوط به صادرات وواردات براحتی امکانپذیر باشد تا این بانک با بهره گیری ازابزارهای نوین بانکی در عرصه بین المللی،علا وه بر تامین مالی پروژه های داخلی،با بهره گیری از متخصصین سرمایه گذاری آماده ارائه هر گونه خدمات کارشناسی و مشاوره ای به تجار و سرمایه گذاران ایران و اروپا باشد.

اکنون که قریب به ۵ ماه ازراه اندازی این بانک می گذرد نه تنها چنین فعالیتهایی به چشم نمی خورد بلکه هراز چند گاهی متولیان مربوطه با اعلا م اینکه بانک ایران اروپا به مشتریان خود وام نمی دهد به حرکت چراغ خاموش این بانک خارجی جهت می دهند تا دیگر سخنی به میان بیاید و همین سبب شده تا مدعیان عدم موفقیت این بانک بار دیگر فعالیت انجام شده بانکتجاری ایران اروپا را نقد کنند.

برخی کارشناسان معتقد بودند با نرخ تورم کنونی هیچ سودی عاید این قبیل بانک ها نمی شود لذا بانک های خارجی با این شرایط به راحتی حاضر به سرمایه گذاری در ایران نمی شوند و این رویه سیاستی است که احتمالا درمقابل تحریمهای بانکی اتخاذ شده است تا با جذب بانک های اسلا می خارجی محدودیت هایی که برای گشایش اعتبارات در ایران پدید آمده را بر طرف کند و این بانک به هیچ وجه اعتبار واهمیت بانک های مطرح جهانی را ندارد از سوی دیگر عده ای مدعی این تحلیل شدند که وجود بانک های خارجی در ایران به منزله خارچشمی در بانک های خصوصی باشد و بانکهای خصوصی که یارای رقابت با آنها ندارند اجازه نمی دهند این بانک عملکردی ازخود برجای بگذارد.

اما علی رغم تحلیلهای متفاوتی که وجود دارد، نباید از حق گذشت که این بانک در راه اندازی به دلیل تفاوت اعطای اعتبار میان ایران آلمان ازهفت خوان گذشت وتاسیس چنین بانکی آنهم در شرایط تحریم واعمال فشارهای غربی می توانست با آغاز فعالیت خود بسیاری از مشکلا ت ارزی صادرات و واردات را حل و یا شاید تا حدودی حلقه تحریم را آزادتر کند علی رغم استقبال گسترده شرکتهای ایرانی،موسسات مالی و صنعتی برای گشایش اعتبار در این بانک،تمام اقداماتش در پس پرده تنظیم آیین نامه باقی ماند و متولیان آن ۵ ماه پس از راه اندازی این نهاد،همچنان اندرخم انجام کارهای داخلی شعبه باقی مانده اند وشاید گفته برخی تحلیلگران که راه اندازی این بانک با تمام اصول و قواعد اروپایی عملا نوعی بانکداری با ژست اروپایی است بیراه نباشد چرا که تاکنون کاری از پیش نبرده است .


+ نوشته شده در دو شنبه 4 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:15 قبل از ظهر توسط جلیل |
بانک و بانکداری سوئیس  <-PostCategory-> 

بانک و بانکداری سوئیس

صادرات سوئیس، سالانه ۱۴۲ و وارداتش ۱۳۲ میلیارد فرانک است. تجارت خارجی این کشور عمدتاً با دول همسایه و نیز آمریکا است. تجارت خارجی با کشورهایی نظیر ایران در درجه چندم اهمیت برای سوئیس قرار دارند. ۳۶۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و ۴۸ هزار دلار درآمد سرانه آن کشور است.

بانکداری در سوئیس بسیار پیشرفته است به طوری که ۵ هزار مؤسسه بانکی و مالی در سوئیس فعالیت می‌نمایند و این کشور انواع خدمات مالی داخلی و خارجی ارائه می‌دهد. مجموع سرمایه در بانک‌های سوئیس در سال ۲۰۰۳، ۲۲۳۷ میلیارد فرانک بوده است.

اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که علت سرازیر شدن این حجم عظیم پول به بانک‌ها و مؤسسات مالی سوئیسی چیست؟ در پاسخ باید گفت که در سوئیس بانکداری محرمانه (Secret banking) وجود دارد. این سبک از بانکداری از ۱۹۳۰ آغاز شد و هنوز هم با قوت بسیار ادامه دارد. بانکداران سوئیسی می‌گویند که آنها اطلاعات و مشخصات افرادی که در سوئیس حساب دارند را به هیچ کس نمی‌دهند. دلیل این مسئله نیز آن است که بانکداران سوئیسی، بانک‌های خود را محل امنی جهت جذب سرمایه معرفی می‌کنند. دولت سوئیس حتی تحت فشار شدید اتحادیه اروپا نیز حاضر نشده است بانکداری محرمانه خود را کنار گذارد. مشکلی که در این رابطه وجود دارد آن است که بسیاری از افراد، از گوشه و کنار جهان به شکل محرمانه در بانک‌های سوئیس سپرده‌گذاری کرده و پس از چندی از دنیا رفته‌اند و کسی نمی‌داند که وی در سوئیس دارای سرمایه است، جز بانک مرکزی دولتی سوئیس.

از سال ۱۹۹۰، همزمان با فروپاشی نظام دوقطبی، دو اتفاق صورت گرفت. نخست، ایالات متحده آمریکا به دولت سوئیس فشار آورد که بانکداری محرمانه خود را کنار بگذارد. دوم، در شورای فدرال سوئیس، عناصر یهودی نیز وارد شدند و هنوز هم فعالیت‌شان در این شورا ادامه دارد. ورود این عناصر زمانی صورت پذیرفت که اسرائیلی‌ها اعلام کردند در زمان جنگ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار از یهودیان وارد بانک‌های سوئیس گردید و سوئیسی‌ها از استرداد آن سرمایه به یهودیان امتناع کردند، هرچند که پس از کش و قوس‌های بسیار عاقبت در سال ۱۹۹۵، سوئیس مبالغ یاد شده را به یهودیان بازگرداند.

خصوصیات مردم سوئیس

گفته می‏شود که سوئیسی‏ها سابقاً نگهبان‏های دربار واتیکان بودند و به یهودیان نیز در سوئیس اجازه رشد نمی‏دادند. جامعه سوئیس به شدت محافظه‌ کار و سنتی است. تا سال ۱۹۴۵، در ۴ یا ۵ کانتون این کشور زنان حق رأی نداشتند. تا سال ۱۹۸۳، در چند کانتون اگر زنی می‌مرد، دارایی او به شوهرش می‌رسید و اگر پدر زن می‌مرد به دخترش ارث نمی‌رسید، بلکه به شوهر دختر می‌رسید.

مردم سوئیس بسیار ساده زندگی می‌کنند. حتی لباس پوشیدن آنها با کشورهای دیگر همسایه فرق دارد. آنها خیلی منظم هستند. فرودگاه‌های کشور در شب تعطیل هستند، طبع سوئیسی‌ها آرام، صبرشان بالا و عجله‌شان کم است. آنها در تمامی امور صرفه‌جو، دقیق و مسئولیت‌پذیر هستند. درون‌گرایی در سوئیس بسیار بالا است به طوری که خارجی‌ها را چندان جذب نمی‌کنند. اگرچه به یک خارجی در سوئیس با بی‌احترامی برخورد نمی‌شود اما از سوی مردم آن کشور، مورد پذیرش هم قرار نمی‌گیرند.  بیکاری کم و استخدام شرکت های خارجی و بانک ها زیاد است

در سوئیس، ارتش استخوان‌بندی ساختار سیاسی ـ اجتماعی این کشور را تشکیل می‌دهد. ارتش سوئیس ارتش میلیشیایی است. دوره خدمت در این ارتش کوتاه است. لیکن در صورت بروز بحران یا جنگ، دولت می‌تواند فرمان بسیج عمومی صادر نماید. افراد زیر ۴۲ سال با هر رده اداری و هر شغل، هر سال به مدت سه هفته دوره آموزشی می‌بینند. این امر نشان از آن دارد که سوئیس با سابقه بی‌طرفی ۵۰۰ ساله، همواره از ناحیه محیط خود احساس خطر می‌کرده است. سوئیسی‌ها در مورد بی‌طرفی‌شان تلاش دارند خود را به عنوان چهره‌ای که می‌خواهد دو طرف درگیری را به هم نزدیک کند، مطرح گردد.

سوئیسی‏ها برای معرفی خود به عنوان حافظ منافع تمامی کشورها، سرمایه‌گذاری‌های زیادی می‌کنند. دولت سوئیس به همین منظور اداره‌ای را تحت عنوان «دفتر ارتباطات منافع»، در ساختار وزارت خارجه خود دایر نموده‌ است.

در همین رابطه، حقوق بشر و فعالیت‌های بشردوستانه از محورهای اصلی سیاست‌ خارجی سوئیس است. در حقیقت سوئیس با پیگیری تمامی اقدامات می‌کوشد تا از خود کشوری دوست، باثبات، معتبر و بی‌طرف در نزد سایر ملت‌ها ترسیم نماید. سوئیس مانند بقیه کشورهای غربی روابط سیاسی و اقتصادی بسیار تنگاتنگی با کشورهای اروپایی و آمریکا دارد. شرکای اول تجاری این کشور را اعضای اتحادیه اروپایی تشکیل می‌دهند. سوئیسی‌ها معتقدند که سرنوشتشان با اروپا گره خورده است. بر این اساس تلاش دارند در عین پیگیری سیاست بی‌طرفی، روابط خود را در همه ابعاد با بقیه کشورهای اروپایی تقویت کنند. البته این موضوع به معنی بی‌اهمیت بودن روابط با کشورهای خارج از اروپا نیست. به عنوان مثال سوئیس روابط تجاری قوی با آمریکا چین و هند دارد. کشورهای خاورمیانه نیز در سیاست خارجی سوئیس از جایگاه مهمی برخوردارند. البته در تنظیم روابط با این کشورها اقتصاد حرف اول را نمی‌زند زیرا در مقایسه با شرکای عمده تجاری سوئیس، سطح روابط تجاری با کشورهای خاورمیانه بسیار پایین‌تر است. برای سوئیس ایفای نقش در حل و فصل درگیری‌های منطقه‌ای بسیار با اهمیت است. بر این اساس سوئیس تلاش داشته است در حل و فصل معضل فلسطین اشغالی نقش فعالی ایفا نماید.

سوئیس همچنین در سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل فعال است. این فعالیت بعد از عضویت آن کشور در سازمان ملل دو چندان شده است. سوئیس همراه با کشورهای همسو، در موضوعات مهم سازمان ملل از جمله در بحث اصلاح ساختار شورای امنیت فعال است. اگر چه فعال بودن در صحنه بین‌المللی برای کشور کوچکی مانند سوئیس دور از انتظار به نظر می‌رسد، اما وجهه سوئیس در صحنه بین‌المللی به عنوان کشوری بی‌طرف و حامی ارتقا حقوق بین‌الملل از یک سو و کمک‌های مالی آن کشور به سازمان‌های مختلف بین‌المللی از سوی دیگر زمینه را برای فعالیت این کشور در موضوعات بین‌المللی فراهم آورده است.

در خصوص وضعیت مسلمانان و ایرانی‌ها در سوئیس باید گفت حدود ۴۰۰ هزار نفر مسلمان در سوئیس زندگی می‌کنند که عمدتاً ترک و بوسنایی هستند و از محدودیت‌های مختلفی، از مساجد گرفته تا قبرستان، برخوردارند. عمده نماز جمعه‌ها در نمازخانه‌ها برگزار می‌شود و نه در مساجد. حدود ۱۰ هزار ایرانی نیز در سوئیس زندگی می‌کنند که عمدتاً از وضعیت اجتماعی و اقتصادی خوبی برخوردارند و با ایران نیز مراوده دارند.

 


+ نوشته شده در دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:1 قبل از ظهر توسط جلیل |
مطالب پيشين
» سلام گتیرمیشم
» کمک 3 میلیارد ریالی موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی
» حمایت مجلس از جوانان خیر
» جوانان خیر
» سیستم آنلاین دریافت و پرداخت در شعب شهر تبریز راه اندازی شد
» جشن تراکتور سازی و جوانان خیر
» برگزاری جلسه معاونت بازرسی در آ . غربی
» اینترنت رایگان در فرودگاه تبریز
» جوايز پانزدهمین دوره قرعه‌کشي طرح ایثار اعلام شد
» لیست اسامی برندگان جوایز چهاردهمین دوره طرح ایثار
» تبریک سال 1391
» دعوت به همکاری در درمانگاه خیریه جوانان خیّر مرند
» دعوت به همکاری موسسه قرض الحسنه جوانان خیّر
» دیدارتیم های تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان
» شعبه ستارخان به محل دائمی خود انتقال یافت
» نقش جوانان خیر در اقتصاد منطقه
» صبر و استقامت جوانان خیر
» آرمان خانواده جوانان خیر
» قدردانی شهردارکلانشهر تبریز
» شانه سی مندن
» فعالیت جوانان خیر در چارچوب قانون
» بانک مرکزی
» رعایت اصول مشتری مداری و کسب رضایت شهروندان
» سردار پورجمشیدیان فرمانده سپاه عاشورا
» جنگ بزرگ شادی
» 22 بهمن
» بیشترین سود را از ما بگیرید
» تراکتورسازی مشکل مالی ندارد
» طرح ویژه بدون سود و بدون کارمزد
» داوران؛ حریفانی سفت و سخت برابر تراکتورسازی!





موضوعات
جوانان خیر
شعر
اطلاعات بانکی
مذهبی
متفرقه
پيوندها


ایزو شعر love بزرگترین جامعه مجازی دانشجویان موسیقی تبریز جوانان خیر شانلی سهندیم قیمت لحظه ای طلا و ارز آموزش زبان انگلیسی جملات زیبا با متن انگلیسی دکتر پوست بهترین و پر بار ترین مطالب روز اخبار 2030 آموزش عاشق شدن دلدار دانلود روز جوانان خیر سایت موسسه قرض الحسنه جوانان خیر کیت اگزوز زنون قوی چراغ لیزری دوچرخه


تبادل لینک هوشمندبرای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان خیر - شانلی سهندیم و آدرس jkhtabriz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

کلیک طلا
بانک ملی
جوانان خیر
اقتصاد نوین
بانک سامان
بانک کارآفرین
بانک پارسیان
پست بانک
بانک صنعت و معدن
بانک توسعه صادرات
بانک رفاه کارگران
بانک مسکن
بانک کشاورزی
بانک مرکزی
بانک صادرات
بانک تجارت
بانک سپه
بانک ملت
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com